středa 6. ledna 2010

Auťák Pana Auťáka

Mám příhody Pana Auťáka, sepisované Zbigniewem Nienackim - a dnes jeho následníky - rád. Tři, které před lety vyšly česky, jsem přečetl několikrát. Na čtvrtou, která přibyla před vánoci (Pan Auťák a Fantomas) se chystám. Dvě jsem zvládl ve slovenštině, víc jsem nesehnal, i když tam nejsou ve vydávání téhle série tak skoupí.
Před dávnými časy, tuším v ranných druhohorách, jsem viděl i televizní seriál Pan Autíčko a templáři. Nic moc (přesněji řečeno téměř čisté nic) si z něho nepamatuji. Zapomněl jsem i to nejdůležitější, totiž jak vypadal Auťákův nepostradatelný společník, auťák. Rychlý, obojživelný a od pohledu ošklivý. Jediné, co si vybavuji, je, jak vyjíždělo z vody (nebo naopak do vody?)
Až mě napadlo se po něm podívat (na Wkipedii, jak jinak).
Fantastické auto vyrobené na koleně (s motorem z Ferrari 410), si v seriálu zahrál Volkswagen Schwimmwagen (a pana Auťáka kapitán Kloss, tento James Bond východního bloku, dovolím si parafrázovat Járu Cimrmana. Tedy herec Stanislaw Mikulski)


(fotka pochází z Wikipedie a jejím autorem je Darkone)

Žádné komentáře: