středa 14. dubna 2010

Česká verze Memory Alpha

S českými fanouškovskými stránkami, věnovanými Star Treku, je to jako se štafetou. Každý má svou část trasy, než ho (víceméně) zastoupí další. Pro mně to začalo kdysi dávno na http://old.startrek.cz/ a Al-Batani, pokračovalo přes Star Trek Sickbay až k doposud žijícím stránkám fanklubu CZ Kontinuum.
Pro mně nejdůležitější a u téměř všech trekkie webů integrální součástí jsou databáze informací o ST. Začne to seznamem dílů jednotlivých seriálů, přidá se tohle a támhle to ... CZ Kontinuum má kontinuálně asi nejrozsáhlejší, přes deset let tvořenou Lodní knihovnu.
Ale - a našel jsem ji náhodou - českou verzi má i wiki Memory-Alpha.org - (originál) kam si chodím pro informace stejně často, jako na web Kontinua. Zatím nic moc, jen půldruha tisíce článků, ale i když pomalu, tak přece jen přibývají. A protože je to wiki, může se snažit každý, kdo má pocit, že je trekkie.
(Že jsem v podstatě trekkie i já, jsem zjistil, když jsem si uvědomil, že pokud mě třeba choroba zarazí pod peřinu a nedovolí se více soustředit, pouštím si maraton Voyageru nebo Enterprise, následkem čehož se vyznám i ve vedlejších postavách a nedochází mi, jak dokázal Scotty nacpat do mrňavé klingonské lodě dvě velryby plus 400 tun vody, o velikosti hangáru Voyageru nemluvě.)

Žádné komentáře: