pondělí 12. ledna 2009

Proč se nebudu dívat na Futuramu

Není to nejčerstvější zpráva, ale ke mně dorazila až teď. Groeningovu Futuramu, dospělejšího příbuzného Simpsonových, po mnoha a mnoha letech od zaseknutí tohoto animáku v rodném 30th Century Fox, koupila Prima. Je mi to tak trochu jedno, protože mě vzápětí napadly hned tři důvody, proč se na ni nebudu dívat.

za a) dabing
Nevěřím, že český dabing dopadne dobře. Nemusí být špatný, ale originál je v tomto případě v nebezpečné výhodě dobrého známého.
Navíc si – a nejsem sám – například dost těžko představím českého Zoidberga. I když Červený trpaslík se povedl. Simpsonovi také.

za b) překlad
Zvykl jsem si na Otíka. Pochybuji, že by se oficiální překladatelé drželi nějakých fanouškovských titulků. I kdyby, stejně většinu profláknutých hlášek a některé (srozumitelnější) repliky beru v původním znění.

za c) vysílací čas
A poslední, čemu nevěřím, je to, že se Prima trefí do správného vysílacího času. Nejde ani tak o to, kdy jsem k bedně schopen sednout já, ale o to, v jakém čase by přilákala dostatek diváků. Mohlo by se stát, že seriál skončí stejně rychle, jako kdysi třeba Star Trek: Deep Space Nine, který stejná stanice odstřelila předtím, než se v něm něco skutečně začalo dít.

Nejlepší by stejně bylo, kdyby to Prima riskla a čeští diváci překousli titulky. To už bych mohl slíbit, že si k televizi sednu a možná zkonzumuji nějakou tu reklamu, než s obvyklým několikaminutovým zpožděním oproti programu, prolétne přes obrazovku loď Planet Express.
Jenže to se neuděje.
Stejně, pro všechny ty, kteří Futuramu neviděli:
Good news, everyone.

Žádné komentáře: