pondělí 31. srpna 2009

Spolužáci

Ondra zítra po sedmi letech nastupuje opět do 1.B, (což mu tak trochu nejde pod fousy, přece jen ve třinácti do první třídy?)
Šli jsme kolem budovy šesti následujících let jeho budoucnosti a já povídám: Co se kouknout, jestli tam nevisí seznam nových studentů? Abys věděl, s kým to budeš ve třídě.
„Já už je znám.“
Podivil jsem se, tak nějak mi nešlo do hlavy, že by se o prázdninách o něco takového staral. Že by se pídil po jménech lidiček, z nichž většinu viděl poprvé a naposled na jaře u přijímaček a kteří přicházejí z různých škol a měst? Tak aktivní rozhodně není.
Odpověď byla jednoduchá, vše vysvětlující a naprosto dokonale v duchu doby.
„No, my už máme založenou třídu na Spolužácích. Je nás tam dvacet šest.“
Z jedenatřiceti.
Tohle se mi fakt líbí.

Žádné komentáře: